Gra karciana MISTIGRIFF DJ05142
Opis
MISTIGRIFF Cel gry : uzyskać jak najwięcej punktów odwagi.
Ilość kart: 36 kart.
Te karty pozostają w ręku aż do końca gry.
Król i królowa przynoszą, każdy z nich, po 2 punkty odwagi.
Smok Mistigriff zabiera 3 punkty odwagi.
Zwyciężony smok przynosi 1 punkt odwagi. Ta karta anuluje negatywny wpływ smoka Mistigriff, gdy gracz posiada obie te karty.
Te karty kładziemy przed sobą w trakcie gry. One przedstawiają ½ potworów. Żeby zrealizować jedną całość- parę, wystarczy zebrać dwie karty z tym samym potworem.
Te karty przynoszą punkty odwagi.
Przygotowanie gry: wszystkie karty tasujemy i rozdajemy między graczy. (Przy grze w 5 osób, jeden z graczy otrzyma o jedną kartę więcej niż pozostali.
Przebieg gry: zaczyna najmłodszy gracz, następnie gramy w kierunku wskazówek zegara. Pierwszy gracz wyciąga jedną kartę spośród kart gracza po jego prawej stronie. Jeżeli może utworzyć parę, kładzie te 2 karty na stole, przed sobą. Jeżeli jedna z nich przedstawia magiczną moc, ta moc musi być natychmiast wykorzystana (sprawdź magiczne moce w instrukcji poniżej). Następnie gra kolejny gracz. Jeśli nie ma pary identycznych potworów, jego kolejka przechodzi na kolejnego gracza.
Wpływ magicznych mocy:
Gracz kradnie ostatnią położoną parę (jeśli któraś z ukradzionych kart ma magiczną moc, niestety traci tę moc).
Gracz gra ponownie i gra zmienia kierunek.
Następny gracz traci swoją kolejkę.
Gracz wybiera kartę dla następnego gracza (ten gracz nie będzie mógł wyciągnąć dowolnej karty)
Koniec partii:
Gra kończy się dla gracza, gdy nie ma już w ręku kart…… Wykłada przed siebie karty…., które mu zostały. Pozostali gracze kontynuują grę. Gdy wszyscy gracze skończyli grę, liczą punkty odwagi z kart położonych przed sobą na stole: gracz z największą ilością kart, wygrywa grę.
Autor: Jérémie Caplanne
Wiek : 5-8 lat
Ilość graczy : 2-5